Förbön

Från Ronny den 2010-09-30 13:37:46


Ett böneämne som jag nyligen skrev tillen vän påfacebook ...Som beskriver min sitution väl som jag ber om Guds nåd och välsignelse och frid med Gud om för evigt i Jesus namn, amen??? Du vet jag blev svårt psykist sjuk på 90-talet på ett mer religöst grubblande och tvivlande och tvångsmässigt vis och med svår fruktan och förkastelse ...Och dåligt förbered för det, efter som jag inte var så mogen och dicplinerad oc...h förståndig och trygg i tron på Gud och sund i tron..Och särskilt inte i att skötta minna arbeten och mitt sociala liv väl,mest hemma från dem och sjävömkande och deprimerad .För att jag var väl för lat eller mådde för psykist dålig ibland .Och för att jag inte var så sund i tron på Gud än ...Med åren blev jag mycket dålig och nergången efter en skilsmässa och när min bror gick bort...Och fick sen dålig fysik och hjärtbesvär För jag blev så passiv i min deprision och isolerad och slö det var ju mitt mera vanliga mönster tom. när jag hadde det bra ...Så det medförde dålig fysik och fettma och hjärtbesvär med ... Och jag är mycket orolig och rädd för hur det ska gå med min hälsa ,mår dåligt. Och orolig över hur det ska gå med min karaktär och mitt liv och över hur länge till jag får leva ...Och över om jag verkligen tror på Gud och är frälst och reddo för att få mötta Gud när som helst och när min tid är inne...Med en fortsättning på Livet tryggt i tron på Gud som Gud vill det...För det önskar jag Gud ger mig välsignat i frid med Gud...Be gärna Gud ge mig sin nåd och hjälp och välsignelse och frid och trygg och äckta tro på Honom om det hela för gott i Jesus namn,amen !!! Gud välsigne dig ,er och Guds frid !!! Ronny ps 103

Gå tillbaka?